Friday, October 7, 2011

They who risk nothing, have nothing, are nothing.

Väike tsitaadike (Janet Rand) kohe esimesest raamatust, mis ma kooli raamatukogust laenutasin, vabatahtlik kirjandus Risk management'i kohta. Outdoor safety. Risk management for outdoor leaders“ by Cathye Haddock. Praeguseks olen juba 30 lehekülge lugenud, täitsa huvitav peaks mainima, kuskil 110 lehekülge veel järgmiseks esmaspäevaks. Tulen toime.


3.oktoober
Esmaspäev.
Liigume aga päeva alguse juurde. Hommikul läksime kooli kuskil 9. paiku, et saata ära kiri kolmapäevase kohta, lähem Adventure Society'ga Edgbastion'i reservuaari jälle, õigemini seal me hakkamegi kolmapäevasid veetma. Pidime endale siis ala valima, millega kvalifikatsioonide tegemist alustada. Mina võtsin esimeseks valikuks kanuutamise, teiseks kayaking. Kui need kunagi tehtud saab, siis liigun edasi windsurfi ja selliste juurde. Järgmine aasta või kunagi hakkab powerboat'i tegema. Panin ennast ka kaljuronimisele kirja, järgmine esmaspäev, kohe peale kooli kell 5pm lähme Redpoint'i, seal oleme vist kella 10. õhtul. See saab päris pikk ja huvitav päev olema. Loodame, et ma sealt koju ka ikka jõuan. Peale seda pidi muidugi barcrawl ka olema, aga eks näis kas ma sellest osa saan võtta.

Esimene loeng algas kell 10:00 am. Polnudki kõige hullem, enamus asju ma teadsin ise ka, rääksime ülevaatlikult turumajandusest – vabaturg, plaanimajandus ja segaturg. Mitte midagi uut. See tund saab vist suhteliselt igav olema. Juhendaja on naine, näiteid ta eriti ei too ja räägib monotoonselt, aga loodame, et see muutub huvitavamaks, kuna majandus mulle meeldib, oskan selle kohta eesti keeles rääkida, aga inglise keeles tekivad väikesed komplikatsioonid mõistete osas. Saime esimese assignmenti ka kätte, FdA-l on 1500. sõnaline report/raport. Moodustas vist 1 semestil 40%. Nii, et järgmine tähtsam. Ahjaa, see loeng on meil koos International management'i kursusega.

Saime sealt lahti enne 12. am'i. Mis tähendas, et meil oli kuskil 2.5 tundi vabaaega, tulime koju, sõime veits ja tagasi kooli.

Kell 14:00 pm algas siis Risk Management. Tänase päeva LEMMIK loeng. Meie professor on päris lahe tüüp ikka. Kuskil 30.-40ndates mees, inglise bloke. Tema liigutused ja rääkimine on suht g*e*i*lik, esimesed pool tundi üritasime naeru tagasi hoida. Ta tegelt vist pole g*e*i, aga mulje on küll selline, samas riietus on tal normaalsem kui tavaliselt inglise meestel on.

Vaatasime videosid õnnetustest ja rääkisime risk management'ist üldiselt, viskas koguaeg nalja. Seal tunnis igav küll ei hakka. Hea seegi, sest siis saab vähemalt üleval püsida, päeva lõpus ei suudaks küll business economics'it õppida. Kes, oleks võinud uskuda, et risk management nii huvitav võib olla. :D

Meie kursuses on 4 erasmuslast, 3 sakslast ja 1 itaallane. Lisaks on meil veel üks poiss kursusel juures, inglane, ta polnud inductionil, nii et ei teadnud teda. Ta vist tuli Sports Management'ilt/Therapy'lt üle. Tätoveeritud ja augustatud, aga tundub selline lahe, tšill tüüp olevat.

Meil suht balti-gäng vist tekkinud, 4 eestlast ja üks leedukas. Kuna meil nii vähe kooli, siis teistega suhtlemine on siiamaani minimaalne olnud, aga Claramaral peaks asi muutuma, seal me kõik 13kesi koos (erasmuslased ei tule sinna). Nii ootan seda trippi juba. Nagu meie Risk Management'i professor ütles, et see on holiday, educational week.

Käisime raamatukogus netis, õigemini Madli käis, ma läksin lihtsalt kaasa, kuna mul computer njetu, siis võtsin raamatu ja lugesin seda. Hariv külastuskäik.

Homme tuleb netimees, lõpuks ometi, siis peaks kolmapäeval/neljapäeval ka neti saama. Ma ei jõua enam ära oodata seda aega, kui korteris nett on.


Teisipäev.
Kokkuvõttes üks crazy day. 7am oli juba äratus, kuna Madlil oli kell 9:30 intervjuu, läksin kaasa, et äkki saan ka milleski targemaks. Voodist sain välja, aga alles kell 8 am, nii hea uni oli ja väsimus oli ka veel peal. Tööintervjuu läks hästi, käisime koolis ja liitusime Adventure Society'ga. Veel üks kaart juures, samas me pole passiivsed, võtame paljudest üritustest osa. Näiteks homme on kanuutamine, lisasime ennast ratsutamise soovijate nimekirja ka. :D Loodan, et ma jään ellu ikka sellise koguse üritustega, kuid neid kvalifikatsioone on ikka hädasti vaja, äkki saab suvel juba erialasele tööle. Loota ju võib. :)

Sain enda raamatu ka läbi lugeda, täitsa huvitav oli. Soovitan tulevastele liidritele. :)

Internetti meil ei ole veel, kuna see go-live date või tulla nii täna öösel kui ka alles neljapäeval. Jälgime koguaeg pingsalt, et tuluke põlema läheks, aga siiamaani pole seda veel juhtunud.

Bham tundub mingi filmitööstuse meka olevat. Koguaeg satume kuskile võtetele, tahaks tegelikult teada, mida filmitakse, siis saaks ise ka vaadata ja öelda, et me oleme seal olnud. :D

Kusjuures alles olid meie majas seriaalivõtted, millest ma vist rääkinud ei olegi. Need toimusid eelmine kolmapäev, fuajees ja kuskil seal kandis, teisel pool maja. Võtted toimusid BBC draama „Hustler'i“ jaoks. Kellel võimalusi alla tõmmata, vaadake äkki leiate midagi. Me elame tõesti vist mingis miljonäride majas, kui siin juba filmivõtted toimuvad.

Täna olid mingid võtted meist paar tänavat kesklinna poole asuvas pubis Queens Arms. Suht fancy värk ikka. :D Tegelikult pidi see pubi hea koht olema või nii me vähemalt kuulnud/lugenud oleme. Tööle saame, siis peaks kunagi ära käima.

Tegime Madliga lepingu, et tema hakkab kahes kohas tööl käima või saab 12 quid'i tunnis ja mina teen tema eest kõik asssignmet'id ära. Hea mõte, kahju, et seda teostada ei saa. :D


Kolmapäev.
Ma ei tea miks, aga kolmapäevad tunduvad siin kuidagi väga head olevat. Alati leidub miski, mis tuju paremaks teeb. :) Ise asi muidugi kui kauaks.

Hommik algas täna samuti varakult, kell 9am pidime juba koolis olema. Algas minu kaua oodatud HISPAANIA keele tund. Me küll suutsime 2 minutit hilineda sinna, mida ei juhtu küll kunagi, sest ma pole hilineja tüüpi, kuid minu õnneks hilines ka õpetaja. :D

Klassis on meil 20 õpilast, ilmselgelt 4 neist on jälle eestlased, palju hiinlasi ja veel muidu rahvaid. Õppisime tähestikku ja hääldamist natuke ning ka mõned lihtsamad väljendid, mida ma teadsin juba varem, kuid osad neist kuulsid küll vist esimest korda. !Hola! ?Como te llamas? (Esimesed hüüu- ja küsimärgid peaksid tagurpidi olema, aga ma ei oska neid panna, sorry.)

Hispaania keeles on ka erre (R), millega meie eestlased oleme harjunud, aga hiinlastele oli see küll nagu imeasi, nemad sellega hakkama ei saanud ja vaatasid meid suud lahti, kui R'i põristasime.

Tegelikult on üks asi, mis mul hääldamise raskeks teeb ja see on itaalia keel. Ma miski pärast hakkan itaalia päraselt hääldama, lõppe rõhutama, aga hispaania keel pehme ju. Vast saan varsti sellest lahti.

Tund pidi meil lõppema kell 12am, aga 11 paiku läks tuletõrjealarm tööle. Eks me siis võtsime enda asjad, mida küll eelnevalt oli rõhutatud,et asjad tuleb klassi jätta. Ilmselgelt ei jäta ma enda asju lohakile ja nende kaasahaaramine ei võta just väga palju aega. Kõndisime siis 9ndalt korrusel alla, teosammul ikka, passisime väljas kogu koolida, õnneks ei sadanud ja siis sama targalt ülesse tagasi. Kuna me pidime ära minema kell 12, et Edgbastion'isse sammud seda, siis ütlesime !Adios! õpetajale ja läksime koju asju pakkima.


Twice in a row.
Jõudsime reservuaari enne kella ühte, saime enda kummiülikonnad ja päästevesti nagu eelmine kordki. Seekord võtsin mina endale ka kummisaapad, kui neid saab nendeks nimetada, fliisi ja veekindla jaki, kuna väljas oli päris tuuline. Samas eile oli veel külmem, nii et vedas ilmaga jälle. Riided seljas ja kiiver peas, seadsime sammud süstade poole. Ahjaa, Andreas soovitas meile tungivalt vahetada kanuu süsta vastu. Ja hea oli, et ta seda tegi, sest see oli mega fun. :D

Esimene süsta tund (kayaking) läks päris hästi. Tegime seal erinevaid harjutusi. Lõpus instruktor kiitis meid ka, et me sellise ilmaga (räigelt vastutuult) saime nii hästi hakkama. :P

Mingi hetk läks veesõjaks lahti, õpetaja pritsis mind, ma pidin muidugi ka siis kellegi märjaks tegema ning kuna Madli oli kõige lähemal, siis sai tema ka sahmaka vett. Mina, Madli, Kristjan ja instruktor lõpetasimegi märgadena, teised kõik põgenesid. Paar korda oleks ma seal juba capsize'i teinud. :D Õnneks jäin ikka vee peale, kuna ma suht kartsin seda, ma ei teadnud ju mida ma tegema pean.

Lõpus siis läksime kalda lähedale ja tegime kolmekesi vabatahtlikult seda, Kristajan ees, mina ja Madli tagant järgi. SEE OLI IKKA TÕSISELT LAHE!! Poleks uskunud, et ma elusees julgen süsta niimoodi ümber keerata ja siis veealla kaduda. Aga hakkama sain. :D Kuigi tegelikult vist vee all pidi ennast spinnina välja lükkama, mina seda aga ei teinud, kuna see kõik käis nii kiiresti ja ma rabelesin sealt lihtsalt välja. :D Ujusin siis mina ees ja süst järgi kaldale. Päris mõnus suplus oli. Polnudki kõige külmem. See kord sai ikka kauem vees olla kui eelmine kord. Järgmine nädal siis jälle. :D

Kella 4pm'i ajal saime sealt tulema, kõndisime koju ja siis kohe raamatukokku. Sain paarsõna juttu räägitud ühe inimesega, kellega ma juba eile rääkima pidin, aga kuna ma istusin terve aeg nina raamatus, siis tal ei olnud võimalust minuga rääkida. Uups. :D Samas tegi tuju ka kohe paremaks. Too hetk oligi kaks head asja korraga. Kõik kolmapäevad võiksid sellised olla. :)

Õhtul selgus, et esmaspäeval jääb arvatavasti kaljuronimine ka ära, kuna mineku aeg tõsteti kella 3pm'i peale, aga mul kool lõppeb alles 5pm. Ja koolist ma puududa ka ei taha, isegi tunde nii vähe.

Hetkel olen nii väsinud, õnneks homme peab kooli hiljem minema. Samas jälle varem minek kui peaks, sest netti vaja ja siis mingi loeng vist on ka Adventure spordi kohta, keegi tuleb rääkima. Vast saame ikka aru, siin osadel inimestel ikka sellised aktsiendid, et hoia jumal. :D


Ma ronisin ka sealt enamvähem niimoodi välja.


Päikest,

Liisi

No comments:

Post a Comment